Uutinen

Maailman vaikein työ: Kerro urasi vaikeimmasta hetkestä Talentian kampanjassa

Talentia käynnistää vaikuttamiskampanjan ”Maailman vaikein työ”, johon se haastaa sosiaalialan korkeakoulutetut kertomaan uransa vaikeimmasta hetkestä. Kampanjan tavoitteena on tehdä näkyväksi sosiaalialan merkitystä.

Vaikuttamiskampanjan työstäminen etenee ja olemme saaneet runsaasti tarinoita kampanjan rakentamiseksi. Kiitos siitä. Olemme nyt sulkeneet lomakkeen, jolla keräsimme tarinoita.

Sosiaalialan korkeakoulutetut tietävät tekevänsä vastuullista ja vaativaa asiakas- ja asiantuntijatyötä. Ulkopuolisille ala voi kuitenkin tuntua hahmottomalta.

Ei ymmärretä, mitä sosiaalialan työ on ja mihin sillä pyritään. Ala saatetaan nähdä kulueränä, josta on helppo leikata, heikentää työntekijöiden pätevyysvaatimuksia tai maksaa työn vaativuuteen nähden matalaa palkkaa.

– Kaikki tietävät, mitä lääkäri, sairaanhoitaja ja opettaja tekevät. Mutta kysypä kadulla satunnaiselta vastaantulijalta, mitä hän ajattelee sosiaalialan ammattilaisten, kuten sosiaalityöntekijän ja sosionomin, tekevän, niin voit saada mielenkiintoisia vastauksia, sanoo Talentian puheenjohtaja Jenni Karsio.

Sosiaalialan työn sanoittaminen on hankalampaa kuin vaikkapa lääkärin työn. Sitä on kuitenkin yritettävä, sillä muuten alan työ ja sen merkitys eivät avaudu ulkopuolisille. Se puolestaan voi vaikuttaa alan työntekijöiden työehtoihin ja lainsäädäntöön.

– Kun tarkastellaan sosiaalialan työkenttiä, voimme helposti puhua maailman vaikeimmasta työstä. Tämän viestin haluamme välittää myös muille. Siksi käynnistämme vaikuttamiskampanjan, jossa haastamme sosiaalialan korkeakoulutettuja kertomaan uransa vaikeimmasta hetkestä, Karsio sanoo.

Voit kertoa tarinasi nimettömänä tai osallistua videon kuvaukseen tai valokuvaan, jota käytetään tarinasi yhteydessä. Maksamme videokuvauksiin osallistuneille pienen palkkion.

– Tehdään yhdessä näkyväksi sosiaalialaa. Kiitos kun jaat tarinasi maailman vaikeimmasta työstä.

Uutista muokattu 7.11.2024: lisätty tieto webropol-lomakkeen sulkeutumisesta.

Lisätietoja kampanjasta:

Johanna Merilä

Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija
Media- ja jäsentiedotus, markkinointi
09 3158 6013